ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

10 Ιανουαρίου 2023

Γ.Ραγκούσης: Φορείς της Ναυπηγοεπισκευής απαιτούν να αποκατασταθεί ο ανταγωνισμός στα κατάλοιπα επισκευών πλοίων επ΄ωφελεία της ναυτιλίας , της ακτοπλοΐας, των επιχειρήσεων και των εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευής στον Πειραιά

Στη Βουλή έφερε, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης, την ανοιχτή επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) και της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.), με την οποία οι φορείς της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος απαιτούν να αποκατασταθεί ο ανταγωνισμός στη διαχείριση καταλοίπων επισκευών πλοίων.

Νίκαια 9-1-2023

Σε κατάθεση αναφοράς προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προχώρησε σήμερα ο Γιάννης Ραγκούσης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά  του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με βάση την ανοιχτή επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) και της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.), με την οποία με την οποία οι παραπάνω φορείς της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος απαιτούν να αποκατασταθεί ο ανταγωνισμός στη διαχείριση καταλοίπων επισκευών πλοίων.
Συγκεκριμένα, οι παραπάνω φορείς της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος   επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι για τη διαχείριση των λειτουργικών αποβλήτων στη χώρα μας προάγονται συστηματικά μονοπωλιακές καταστάσεις, δηλαδή μίας και μόνης και μάλιστα συγκεκριμένης εταιρείας σε κάθε λιμάνι, κατά παράβαση και καταστρατήγηση κάθε έννοιας υγιούς ανταγωνισμού. Ειδικότερα, αναφέρουν ότι η κατάργηση του ανταγωνισμού στον Πειραιά έχει νομοτελειακό αποτέλεσμα την υπέρμετρη αύξηση του κόστους διαχείρισης των αποβλήτων, παράγοντα αποτρεπτικό της έλευσης πλοίων και το ζήτημα έχει και τη σοβαρή εθνική του διάσταση, γιατί πλοία που παρακάμπτουν τον Πειραιά συνήθως κατευθύνονται σε λιμάνια της γειτονικής Τουρκίας. Επιπλέον, οι ίδιοι τονίζουν ότι οποιαδήποτε παρέμβαση ή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή της Διοίκησης γενικά, που θα παραχωρούσε στη μονοπωλιακή διαχείριση του ΟΛΠ και της Antipollution τα κατάλοιπα επισκευής πλοίων, παρά το ότι είναι πλέον γνωστές οι διαρκείς μεθοδεύσεις ΟΛΠ και Antipollution,για να αποτρέψουν τη δικαστική κρίση, θα συνιστούσε- κατά την κρίση- τους μεγάλο σκάνδαλο υπέρ ιδιώτη με αποτέλεσμα τον παράνομο πλουτισμό του . Τέλος, υπογραμμίζουν ότι θεωρούν πλέον υποχρέωση του αρμόδιου Υπουργού να ενημερώσει άμεσα τις Λιμενικές Αρχές, για να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα την απόφαση 180/2020 της ΡΑΛ, ώστε να ανοίξει ο ανταγωνισμός τουλάχιστον για τα κατάλοιπα επισκευών πλοίων και να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες ΟΛΠ και Antipolllution κατά της ναυτιλίας ,ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας και των επιχειρήσεων και των εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευής στον Πειραιά.

Ακολουθεί η Αναφορά και επισυνάπτεται η Επιστολή:

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ

Για τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: «Φορείς της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος απαιτούν να αποκατασταθεί ο ανταγωνισμός στη διαχείριση καταλοίπων επισκευών πλοίων».

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής της Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης,  έχοντας υπόψη του την από 5/1/2023 Επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) και της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.) ,την καταθέτει ως Αναφορά, ζητώντας απαντήσεις από τον  Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στην εν λόγω Επιστολή οι παραπάνω φορείς της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος   επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι για τη διαχείριση των λειτουργικών αποβλήτων στη χώρα μας προάγονται συστηματικά μονοπωλιακές καταστάσεις, δηλαδή μίας και μόνης και μάλιστα συγκεκριμένης εταιρείας σε κάθε λιμάνι, κατά παράβαση και καταστρατήγηση κάθε έννοιας υγιούς ανταγωνισμού. Ειδικότερα, αναφέρουν ότι η κατάργηση του ανταγωνισμού στον Πειραιά έχει νομοτελειακό αποτέλεσμα την υπέρμετρη αύξηση του κόστους διαχείρισης των αποβλήτων, παράγοντα αποτρεπτικό της έλευσης πλοίων και το ζήτημα έχει και τη σοβαρή εθνική του διάσταση, γιατί πλοία που παρακάμπτουν τον Πειραιά συνήθως κατευθύνονται σε λιμάνια της γειτονικής Τουρκίας. Επιπλέον, οι ίδιοι τονίζουν ότι οποιαδήποτε παρέμβαση ή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή της Διοίκησης γενικά, που θα παραχωρούσε στη μονοπωλιακή διαχείριση του ΟΛΠ και της Antipollution τα κατάλοιπα επισκευής πλοίων, παρά το ότι είναι πλέον γνωστές οι διαρκείς μεθοδεύσεις ΟΛΠ και Antipollution,για να αποτρέψουν τη δικαστική κρίση, θα συνιστούσε- κατά την κρίση- τους μεγάλο σκάνδαλο υπέρ ιδιώτη με αποτέλεσμα τον παράνομο πλουτισμό του . Τέλος, υπογραμμίζουν ότι θεωρούν πλέον υποχρέωση του αρμόδιου Υπουργού να ενημερώσει άμεσα τις Λιμενικές Αρχές, για να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα την απόφαση 180/2020 της ΡΑΛ, ώστε να ανοίξει ο ανταγωνισμός τουλάχιστον για τα κατάλοιπα επισκευών πλοίων και να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες ΟΛΠ και Antipolllution κατά της ναυτιλίας ,ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας και των επιχειρήσεων και των εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευής στον Πειραιά.

Παρακαλούμε για την άμεση απάντηση και τις δικές σας ενέργειες.

Επισυνάπτεται η ανοιχτή επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) και της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.).
]
Αθήνα 9 Ιανουαρίου 2023
 
Ο καταθέτων Βουλευτής
Γιάννης Ραγκούσης

σύνδεσμος

Περισσότερα άρθρα