ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
26 Ιουλίου 2021
Στη Βουλή με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ -Προοδευτική Συμμαχία η Κοινή Eρώτηση των Δ. Βίτσα και Γ. Ραγκούση για την αναγκαιότητα άμεσης πολιτικής λύσης του γόρδιου δεσμού για την προκήρυξη του Οδικού Έργου Σχιστού – Ολοκλήρωσης Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω.
Κοινή Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν σήμερα ο Δημήτρης Βίτσας, Δ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών και ο Γιάννης Ραγκούσης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά και 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με αντικείμενο το κεφαλαιώδες ζήτημα του Οδικού Έργου Σχιστού – Ολοκλήρωσης της Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, το οποίο αν και είχε ήδη προγραμματιστεί από την απελθούσα Περιφερειακή Διοίκηση της Αττικής με την εγγραφή συγκεκριμένου ποσού στον προϋπολογισμό, όχι μόνο δεν έχει μέχρι σήμερα ακόμη εκκινήσει, αλλά κινδυνεύει άμεσα να απολέσει την ωριμότητά του.
Ειδικότερα η εκκίνηση του εν λόγω έργου προβάλλει ως η αναγκαία λύση στην περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής και στην κυκλοφοριακή συμφόρηση εξαιτίας της σύγκλισης 3 οδικών αρτηριών, η οποία αναμένεται να ενταθεί λόγω της αναμενόμενης βιομηχανικής ανάπτυξης, ενώ το θέμα έχει τεθεί αρμοδίως επανειλημμένα τόσο ξεχωριστά όσο και από κοινού από φορείς, όπως το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά, ο σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής -Πειραιώς. Επιπλέον, έχει ασκηθεί πίεση για την εκκίνηση του έργου από τους Δήμους: Κερατσινίου-Δραπετσώνας ,Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη, Περάματος και Χαϊδαρίου.
Τέλος, επειδή το Έργο συνίσταται στην κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων και την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους μόλις 1,4Km, η δαπάνη κατασκευής είναι μικρότερη των 50 εκατ. Ευρώ και η απόσβεσή του μικρότερη των 2 ετών, ερωτάται ο κ. Υπουργός για το χρονοδιάγραμμα, τους λόγους που λειτουργούν ανασχετικά και τις πρωτοβουλίες που προτίθεται να λάβει ο ίδιος για την άρση των εμποδίων για την εκκίνηση του έργου.
Ακολουθεί η Ερώτηση:
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Απαιτείται η άμεση πολιτική λύση του γόρδιου δεσμού για την προκήρυξη του Οδικού Έργου Σχιστού – Ολοκλήρωσης Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω.»
Το κεφαλαιώδες ζήτημα του Οδικού Έργου Σχιστού – Ολοκλήρωσης της Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, έχουν θέσει αρμοδίως επανειλημμένα τόσο ξεχωριστά όσο και από κοινού φορείς όπως το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά, ο σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής -Πειραιώς. Επίσης, κατ΄ επανάληψη έχουν ασκήσει πίεση γι΄ αυτό το ζήτημα οι Δήμοι Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη, Περάματος και Χαϊδαρίου.
Το Έργο είχε ενταχθεί στον Προγραμματισμό της απελθούσας Περιφερειακής Διοίκησης Αττικής, καθώς και στο προεκλογικό Πρόγραμμα Έργων της νέας Περιφερειακής Διοίκησης Αττικής ( Βλ. Νέα Αρχή για την Αττική. Το σχέδιο μας για να πάμε την Αττική μπροστά, Ενότητα: 18 εμβληματικές παρεμβάσεις, που αλλάζουν την Αττική, Α/α 10 « Η σύνδεση της περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών Κορίνθου – τροποποίηση υφιστάμενων κόμβων Σχιστού, Σκαραμαγκά, Ναυπηγείων».).
Σημειώνουμε ότι στην υλοποίηση του έργου θα μπορούσε να συμβάλει η Περιφέρεια Αττικής, στον προϋπολογισμό της οποίας έχει εγγραφεί από την προηγούμενη Διοίκηση : α) ποσό 55 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του έργου και τις πρόδρομες δαπάνες (απαλλοτριώσεις, μετακίνηση κεντρικού αγωγού ΔΕΣΦΑ και άλλων δικτύων κλπ), β) ποσό 700.000 ευρώ για τεχνικό σύμβουλο, προκειμένου να συμβάλει στην επικαιροποίηση των μελετών και της ΑΕΠΟ.
Εντούτοις, παρά τον προγραμματισμό το έργο όχι μόνο δεν έχει σήμερα ακόμη εκκινήσει, αλλά κινδυνεύει άμεσα να απολέσει την ωριμότητά του, ενώ το κυκλοφοριακό πρόβλημα ολοένα εντείνεται.
Η σύγκλιση τριών οδικών αρτηριών (Περιφερειακή Αιγάλεω, Λεωφόρος Σχιστού και Ε.Ο. Αθηνών Κορίνθου) στο τμήμα της Ε.Ο. από την Λεωφόρο Σχιστού μέχρι τη γέφυρα Ασπροπύργου προκαλεί σε ώρες αιχμής πολύωρη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η ταλαιπωρία των πολιτών είναι ανείπωτη, μεγάλο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και πολύ σοβαρές οι οικονομικές επιπτώσεις από την κατανάλωση καυσίμων και την απώλεια εργατοωρών του μετακινούμενου εργατικού δυναμικού.
Η ραγδαία επιδείνωση του προβλήματος διαφαίνεται εξαιτίας της αναμενόμενης βιομηχανικής ανάπτυξης της περιοχής, της πλήρους επαναλειτουργίας των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά και της ζεύξης Σαλαμίνας – Πειραιά.
Για την επίλυση του προβλήματος, η κατασκευή του Οδικού Έργου Σχιστού – Ολοκλήρωσης Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω προβάλει πλέον ως απολύτως απαραίτητη. Το Έργο συνίσταται στην κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων και την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους μόλις 1,4 Km. Η δαπάνη κατασκευής είναι μικρότερη των 50 εκατ. Ευρώ και η απόσβεσή του μικρότερη των δύο ετών.
Κρίνεται ιδιαιτέρως επιτακτική η άμεση ανανέωση των Περιβαλλοντικών Όρων εντός του έτους, που έληξαν την 31η Δεκεμβρίου 2019, ώστε το Έργο να συνεχίσει να θεωρείται ώριμο.
Βάσει των ανωτέρω και επειδή πρόκειται για ένα έργο μεγάλης οικονομικής, περιβαλλοντικής αξίας και μικρής δαπάνης που περιμένει την κατασκευή του ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1) Ποιοι είναι οι λόγοι που λειτουργούν ανασχετικά στην κατασκευή του έργου και ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να λάβει για την άρση των όποιων εμποδίων, προκειμένου να εκκινήσει;
2) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Βίτσας Δημήτρης
Ραγκούσης Γιάννης
Παππάς Νίκος
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Βαρδάκης Σωκράτης
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σπίρτζης Χρήστος
Φίλης Νίκος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Περισσότερα άρθρα